Det personlige kendskab gør forskellen

Jobcentret leverer en solid service

Jobcentret leverer en solid service, når vi skal rekruttere vores nye medarbejdere, lyder det fra skadesserviceselskabet BELFOR i Slagelse.

- Det er vigtigt for os, at vi får ansat de rigtige medarbejdere med de rigtige kvalifikationer fra starten. Vi går ind for lange ægteskaber – altså langvarige ansættelsesforhold. Derfor er selve rekrutteringen af nye medarbejdere så vigtig for os, siger Jesper Reutzer, der er kommunikationschef i skadeserviceselskab BELFOR i Slagelse.

Er der brandskader, vandskader, stormskader eller problemer med fugt, svamp og hærværk, så er folkene fra BELFOR klar til at rykke ud for at sikre ejendele og værdier. Ofte flyttes de skadede effekter med til virksomhedens hovedsæde i Slagelse, hvor de bliver opbevaret og i mange tilfælde renoveret før de returneres i fin stand til ejerne igen.

Kender virksomheden

Medarbejderne i BELFOR har mange specialfunktioner, og derfor er der mange typer jobs i virksomheden, der har vækstet særdeles pænt de senere år. De 110 medarbejdere i BELFOR i Slagelse repræsenterer en mangfoldighed af jobfunktioner og kompetencer. Nogle er ufaglærte, mens andre har en faglig eller længerevarende uddannelse.

- Vi har et bredt og godt samarbejde med Jobcenter Slagelse, hvor vi med et enkelt opkald til vores kontaktperson har adgang til hele Jobcentrets servicepalette herunder også rekrutteringsservicen. Vi oplever, at virksomhedskonsulenten har et godt kendskab til os og til vores ønsker og behov i forhold til eventuelle nye medarbejderes kompetencer. Jobcentret finder hurtigt frem til egnede kandidater, og det betyder jo, at vi i stedet kan bruge vores ressourcer på at holde nogle gode jobsamtaler med ansøgerne, siger Jesper Reutzer.

Holde fokus

I BELFOR er man specialister i at tage vare på folks bohave og kæreste ejendele. Det kræver gode faglige kompetencer og en god serviceforståelse hos medarbejderne i alle dele af virksomheden. Det har man forståelse for på Jobcentret, som har disse egenskaber inde i deres søgefelt, når de udvælger kandidater til ledige jobs, pointerer Jesper Reutzer. Han fortsætter:

- I et hvert samarbejde er relationerne vigtige. Jeg mener, at det er afgørende, at vi har en personlig kontakt med Jobcentret, og at servicen er målrettet vores behov. Så kan vi nemlig fokusere på det væsentlige, som for os er at udvælge den rette medarbejder til jobbet. Jobcentret er behjælpelig med kandidater, når vi ansætter fra finansbogholder over vagtmedarbejdere og mekanikere til kantinemedarbejdere. Og det er vi godt tilfredse med.

Tæt personlig kontakt er godt

- Det personlige kendskab til vores virksomhed er en af grundpillerne i samarbejdet. Vi ønsker en tæt dialog om, hvordan Jobcentrets service kan imødekomme vores behov. Det har vi nu, og det vil vi gerne have fremover. I disse digitaliseringstider, hvor stadig mere kontakt og service foregår via en computer, skal vi forstå at holde fast i den personlige dialog. Så er vi alle bedre i kontakt med hverdagens udfordringer og muligheder, siger Jesper Reutzer.

Siden er sidst opdateret 5. november 2019